Wiosna idzie

Kłaniam się

Jest tak rewelacyjnie na, zewnątrz że aż chce się żyć. W końcu nadeszła upragniona wiosna, mamy piękny miesiąc, kiedy budzi się do życia cała przyroda, w języku naszych przodków, miesiąc Marzec, określali Brzezień, być może z szacunku brzozy niezwykłego drzewa zgoła niedocenianego przez nas. Z brzozy można pozyskać oczyszczający sok, z młodych liści pozyskać susz na herbatki, a z kory rozpałkę lub surowiec do pisania. 

Jestem pełny energii, i nie mam absolutnie pojęcia, z jakiego powodu, przecież żywię się tak samo, nie ma w dalszym ciągu rodzimych nowalijek, może to energia życia, powiew wiosny?

Moje chłopaki też ożyły, tak jak nie zdołałem w zimie wygonić ich na dziedziniec, albo pole tak obecnie to do wieczora siedzą. Tylko żona się irytuje, bo kompletnie odpuścili naukę i lekcje nie odrabiają, bo są zmęczeni. Kładą się spać o 9-10 a w zimie to przed kompami by siedzieli do północy. To znaczy, że ruch na świerzym powietrzu to na 100% zdrowie tak jak mówi ludowa mądrość. A wczoraj to wymyślili sobie, że zrobią tor wyścigowy, bo pierworodny jest fanem (nie lubię tego słowa) formuły F1. Patrzał w niedziele rajdy i go natchnęło. Przyszedł do mnie i poprosił o farbę, ale gdzie ja tam będę pozwalał malować linie na drodze. W minionym roku to kupiłem im farbę geodezyjną pomarańczową, Taka farba geodezyjna ma tą niecodzienną właściwość, że zawiera masę pigmentu a bardzo mało żywicy spajającej i rozpuszczalnika. Z tego względu po pomalowaniu szosy czy chodnika, po kilku miesiącach niknie, po prostu deszcz ją wypłukuje. Z tego powodu nadaje się do prac geodezyjnych, malowania przeróżnych lini, podkreślania punktów przy wykopach melioracyjnych i nawet do oznaczania drzew w Lesia. Ja znalazłem dla niej inne zastosowanie, jak dzieciaki pomalują drogę to za 3 miesiące nie będzie już za bardzo widać. Farba geodezyjna może być żółta, pomarańczowa, czerwona niebieska albo zielona, to zależy od zastosowania wiem, że geodeci to zdaje się używają głównie żółtej i pomarańczowej.

Farby geodezyjne w różnych kolorach.

Tak pomalowany tor służył do pierwszej kraksy, na szczęście nie groźnej no, ale smarkacze muszą się nauczyć, że rajdy to nie bajka tylko bardzo poważna i niebezpieczna sprawa. Tory muszą być widoczne i bezpieczne.

Na nadchodzące dni życzę wszystkim dużo energii.

 

Write a comment

Comments: 0